نمکی 95

مرجعی بسیار مفرح در زمینه ی مطالب روز

نمکی 95

مرجعی بسیار مفرح در زمینه ی مطالب روز

طرز تهیه کیک قاشقی

کیک قاشقی یکی از کیک های بسیار ساده و خوشمزه ای است که نیازی به فر ندارد، این کیک را میتوانید در زمان کوتاه و با مواد ساده تهیه کرده و با یک فنجان چای گرم برای عصرانه یا میان وعده سرو کنید.
کیک قاشقی


مواد لازم برای  کیک قاشقی:

  • آرد: ۲ لیوان
  • شیر: ۱ لیوان
  • شکر: ۱ لیوان
  • وانیل:‏ ۱ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • روغن: به مقدار لازم
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذا خوری
ادامه مطلب ...

طرز تهیه تی تاپ خانگی

با پخت این تی تاپ خانگی خوشمزه نیاز نیست میان وعده مدرسه بچه ها را از کیک های آماده بازار که دارای مواد افزودنی و نگهدارنده هستن خریداری کنید.
تی تاپ خانگی بدون فر

مواد لازم برای تی تاپ:

آرد: ۱ پیمانه
شیر: ۳/۴ پیمانه

تخم مرغ: ۳ عدد
شکر: ۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو: ۱ قاشق سوپ خوری
 روغن مایع: ۳/۴ پیمانه

ادامه مطلب ...

طرز تهیه سوپ جو

سوپ جو قرمز از محبوب ترین سوپ های رستورانی است و تقریبا در تمام رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. جالب است بدانید بر خلاف تصور عموم که سوپ جو را پیش غذا می دانند این سوپ به خاطر وجود ویتامین ها و مواد معدنی که در آن وجود دارد یک غذای کامل است.

این نوع از سوپ جو یکی از متداولترین و ساده ترین نوع سوپ جو است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ جو خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

سوپ جو

   ادامه مطلب ...

طرز تهیه لواشک هلو

لواشک از تنقلات مورد علاقه و پرطرفدار بسیاری از ماست و ما را به یاد دوران کودکی‌مان می‌اندازد. زمانی که والدین‌مان به ما سفارش می‌کردند بهتر است لواشک‌های باز از بیرون نخریم چون بهداشتی نیستند و اغلب مادربزرگها یا مادرانمان دست به‌کار می‌شدند و خودشان در خانه برایمان لواشک درست می‌کردند. تابستان بهترین فصل برای درست کردن لواشک خانگی است چرا که هم میوه‌های متنوع وجود دارد و هم گرما و نور آفتاب کمک می‌کند برای آماده شدن آن‌ها زیاد انتظار نکشیم.
هلو یکی از میوه‌های خوش‌عطر و طعم تابستانی است که گزینه مناسبی برای تهیه یک لواشک با طعم ملس است، در ادامه با ما همراه شوید تا طرز تهیه لواشک هلو را یاد بگیرید.
می‌توانید اگر مایل بودید آن را به همراه شلیل وزردآلو درست کنید تا لواشک مخلوط با طعم هیجان‌انگیزتر داشته باشید.

Image result for ‫لواشک‬‎

 

ادامه مطلب ...

طرز تهیه سرکه سیب خانگی

Image result for ‫طرز تهیه سرکه سیب خانگی‬‎


سرکه سیب همانند سرکه انگور طعم ترشی دارد، اما برخلاف آن گلو را نمی‌سوزاند. علاوه بر این خواص بی نظیری دارد که این ماده غذایی را به یک دارو تبدیل کرده است، از اینرو سرکه سیب بسیار مورد توجه قرار دارد. به چند روش می‌توانید از این سرکه استفاده کنید، به عنوان چاشنی سالاد و سایر غذا‌ها و به صورت محلول در آب (روزانه یک قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید). در ادامه طرز تهیه سرکه سیب فوری و تهیه آن به روش سنتی را شرح خواهیم داد. 

 
ادامه مطلب ...