نمکی 95

مرجعی بسیار مفرح در زمینه ی مطالب روز

نمکی 95

مرجعی بسیار مفرح در زمینه ی مطالب روز

آداب غذا خوردن در رستوران های لوکس و مجلل!

غذا خوردن در رستوران لوکس و لاکچری

اگر تا به حال به رستوران های لوکس رفته باشید حتما می دانید که غذا خوردن در این رستوران ها آداب و رسوم خاص خود را دارند. رستوران های لاکچری چه در ایران و چه در کشورهای مختلف دنیا از اصولی بین المللی پیروی می کنند که اطلاع از آن ها ضروری است. ممکن است برخی از آداب غذا خوردن در رستوران از جمله نحوه قرار دادن قاشق و چنگال، دستمال سفره و … را بدانید، اما از برخی دیگر بی اطلاع باشید. 

 

ادامه مطلب ...

رژیم “گیاه‌خواری” احتمال سکته مغزی را افزایش می‌دهد!

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهند “گیاه‌خواری” احتمال سکته مغزی را افزایش می‌دهد. نتایج یک پژوهش جدید، نقاط ضعف و قوت رژیم فاقد گوشت را نمایان کرده است؛ محققان به‌تازگی دریافته‌اند که افرادی که در رژیم غذایی خود، به‌کلی از گوشت پرهیز می‌کنند،‌ بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. در حالی که کسانی که از گوشت استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آنها بیشتر است.

ادامه مطلب ...

طرز تهیه “کله جوش سمنانی” ساده و خوشمزه

دستور پخت کله جوش سمنانی


 بادمجان  ها را بشویید و با پوست به صورت نگینی خرد کنید. بعد با مقداری نمک آغشته کنید. 

داخل قابلمه ای مقداری روغن ریخته و بادمجان ها را داخل آن بریزید تا به آرامی بپزد.

پیاز را خرد کنید و داخل مقداری روغن سرخ کنید . به پیاز سرخ شده ، رب ، نعنا و زرد چوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ پیاز تغییر کند.

  ادامه مطلب ...

هنگام سرماخوردگی مانع آبریزش بینی و عطسه نشوید

در روزهای اول سرماخوردگی از مصرف آنتی هیستامین بپرهیزید

هوا سرد شده و احتمال بروز عفونت های ویروسی دستگاه تنفس فوقانی یا همان سرماخوردگی معمولی در این روزها بیشتر است. از این رو توجه به یکسری نکات می تواند در درمان سرماخوردگی موثر باشد. 
نخستین گوشزد مهم در مواجهه با سرماخوردگی آن است که تا حد امکان در دو سه روز اول از سرکوب آبریزش بینی و عطسه احتمالی با آنتی هیستامین ها پرهیز شود. باید به بدن فرصت داد تا فرایند پاکسازی را از طریق دفع ترشحات انجام و از کلونیزه شدن ویروس ها در مخاط دستگاه تنفس نیز پیشگیری شود.آبریزش بینی

آبریزش بینی

 

ادامه مطلب ...

بیوگرافی و عکس های پارسا پیروزفر


بیوگرافی پارسا پیروزفر

نام :پارسا 

نام خانوادگی :پیروزفر

تاریخ تولد:22 شهریور 1351

محل تولد:تهران

تحصیلات:لیسانس نقاشی

تاهل:مجرد

------------------------------------

زندگی نامه پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در 22 شهریور ماه 1351 در تهران متولد شد. در طی سال های 1363 تا 1369 هنگامی که در مدرسه به تحصیل مشغول بود، همزمان به طراحی کامیک استریپ و طرح های گرافیکی پرداخت که هرگز آن ها را انتشار نداد.

پارسا پیروزفر

کودکی پارسا پیروزفر

 

ادامه مطلب ...