نمکی 95

مرجعی بسیار مفرح در زمینه ی مطالب روز

نمکی 95

مرجعی بسیار مفرح در زمینه ی مطالب روز

استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت استخوان حیوان

همانطور که در مقالات اخیر برایتان گفتیم استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی بسیار کاربردی و موثر است به طوری که بعد از طراحی و تولید اعضای بدن مصنوعی انسان ، محققان موفق به تولید استخوان حیوانات با بافتی بسیار مشابه به نمونه واقعی شدند.

  

جزئیات تولید و ساخت استخوان حیوان با پپرینتر سه بعدی

اخیراً یک گروه از محققین چینی پروژه بیومدیکال را وارد مرحله جدیدی نمودند. این تیم تحقیقاتی که در دانشگاه هیوناگ ونهویا فعالیت دارند موفق به پرینت سه بعدی استخوانها با استفاده از پودر استخوان شده اند و حالا می خواهند این استخوانهای پرینت شده را روی حیوانات آزمایش کنند. –

ساخت استخوان با پرینتر سه بعدی

ساخت استخوان حیوان با پرینتر سه بعدی

در پرینت این استخوانها از پرینترهای دقت بالایی که به صورت لایه به لایه کار می کنند استفاده شده و در این تکنولوژی از پودر استخوان به همراه یک نوع ساخت استخوان حیوان با پرینتر سه بعدی ژل خاص جهت چسباندن پودر استخوانها به هم در هر لایه و همچنین بین لایه ها استفاده شده, حالا این گروه تحقیقاتی آماده تست حیوانی این استخوانهای پرینت شده است و می خواهد تفاوت استخوانهای پرینت شده و استخوانهای واقعی را بیابد. بر اساس گفته های مدیر این گروه تحقیقاتی ,استخوانهای پرینت شده می توانند در حدود ۵ الی ۶ سال مورد استفاده قرار گیرد.
تولید استخوان با پرینتر سه بعدی

تولید استخوان با پرینتر سه بعدی

این پیشرفت های پزشکی باعث ایجاد توسعه استفاده از پرینترهای سه بعدی در چین شده است. به عنوان مثال سال گذشته یک مرد چینی که دچار سرطان کبد شده بود با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی مورد عمل جراحی قرار گرفت و عمل موفقیت آمیزی داشت.تولید استخوان با استفاده از پرینتر سه بعدی یک مرحله کاملاً متفاوت است و نیازمند به استفاده از تکنولوژی بسیار بالا و یک سیستم بیومکانیکی دقیق و همچنین مواد مناسب است.

وقتی پورد استخوان حیوان و انسان با پرینتر سه بعدی شگفتی می آفرینند

استفاده از پودر استخوان حیوانات و یا انسانها می تواند باعث افزایش سازگاری بین اندامهای تولید شده و اندامهای زنده بدن شود. این تیم تحقیقاتی کار خود را با ساخت اسخوانهای حیوان بز و خرگوش آغاز کرد و در تولید این استخوانها نیز از پودر استخوان همین حیوانات استفاده شد. در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه می توان از استخوان انسان جهت ساخت استخوانهای جایگزین استفاده کرد.نحوه پرینت سه بعدی این استخوانها نیز حائز اهمیت است. لایه های بسیار نازک از پودر استخوان (در حدود ۱۰۰ میکرون) ایجاد شده و سپس با استفاده از یک بیو ژل به هم می چسبند و این پروسه بصورت لایه به لایه تا تکمیل شدن مدل ادامه می یابد.
تولید و ساخت استخوان با پرینت سه بعدی

تولید و ساخت استخوان با پرینتر سه بعدی

در حال حاضر نمی توان استخوانهایی بزرگتر از ۱۵ سانتیمتر تولید کرد. این گروه تحقیقاتی بیان کردند که با وجود کسب موفقیت های زیاد در این پروژه هنوز مشخص نیست که آیا استخوان تولید شده با استفاده از پودر استخوان حیوان دیگر دارای سازگاری با بدن میزبان می باشد یا خیر , همچنین می توان گفت که استخوان تولید شده ضعیف تر و شکننده تر از استخوان واقعیست به همین دلیل استخوانهایی با سایز کوچکتر که احتمال شکنندگی کمتری دارند جهت این تحقیق انتخاب شدند.
مراحل ساخت استخوان با پرینت سه بعدی

ساخت استخوان با پرینتر سه بعدی

تستهای حیوانی و انسانی زیادی باید انجام شود زیرا موضوع استقامتو همچنین طول عمر این استخوانهای پرینت سه بعدی شده حائز اهمیت زیادیست. این گروه تحقیقاتی در حال تست و اندازه گیری نیروی لازم برای ترک برداشتن و یا شکستن یک استخوان واقعی هستند تا بتوانند از نتایج آن در راستای تولید استخوانهای پرینت شده استفاده نمایند.
نیکان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.